top of page

DIY ARCHIVE

DIY. Het is hip en dus doet het museum er ook aan mee. Onder het mom van DIY ARCHIVE kun je kunstwerken zien die anders maar lagen te liggen in het depot. Een sympathiek concept. 

Geheel do it yourself is het niet, afgaande op de museummedewerker die er bij staat. Gekleed in rode blouse en bijna trappelend kijkt hij ons aan alsof hij ons daar het liefst wil opsluiten. Om vervolgens een kunsthistorisch college te geven van drie uur. Maar... hij houdt zich in. Op vragen die ik niet stel maar vriendlief juist wel (lol), geeft hij zeer uitgebreid & wollig antwoord, op vragen die wel klinken, komt een onafgestemde reactie. Ondertussen lijkt hij niet te weten wat hij met zijn ledematen moet doen, vooruit... of achteruit bewegen? Als hij nèt iets te dichtbij komt dan ruik ik een verschraalde sigarettenlucht. Door zijn overenthousiaste en haast feminiene spreken heeft hij geen tijd zijn speeksel te reguleren, met als gevolg dat hij aan het einde van zijn betoog met een soort zacht sissend zuchtje zijn speeksel naar binnen zuigt. Het hele gebeuren doet nogal Jiskefetiaans aan.

Van de DIY kunstwerken heb ik geen bal onthouden maar als ik aan het Van Abbe museum denk dan zal dat typische mannetje me meteen te binnen schieten.


Uitgelichte berichten
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
No tags yet.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page