top of page

GEVALLEN

Grappig, weer een nieuwe regel zegt ze als ze naar dit schermpje kijkt. Ik lach niet maar lig

want mijn ogen zijn nog dik. Van dat ik niet in slaap kon vallen vannacht.

Slaap dreigde wel maar het wou niet, ik was een hoofd op benen. Ik zag kleuren en vormen en het leek of delen van mijn lichaam heel groot waren. Dat had ik als kind al.

Zij wil dat ik naar binnen kom want dat voelt fijn. Als je dan nog wilt blijven liggen dan kun je zeggen dat daar een deur is die open staat, dat alles gelijkvloers is en dat ze de muren onzichtbaar kan denken. Dan is het goed. Voor de eventuele dieven wordt met sisaltouw een val gemaakt. Met een roze boa eronder. Ook een dief mag zacht

vallen. Je kunt vallen op veel manieren. In slaap vallen. Op je knieën vallen. Kapot vallen. Op iemand vallen. Dat klinkt alsof het zeer doet.

De Engelsen zeggen het mooier: falling in love. En zo

is het; je valt in liefde. Een vrije val. Onomkeerbaar. Er is geen andere kracht.

Mijn hart is gestolen. Daar hielp geen sisaltouw tegen. Ik was er niet voor verzekerd.

Ik heb er nog over gebeld en ze vroegen of het voor het oprapen lag. Ik zei van niet. Dat het in een ribbenkast lag.

Nou, dan is het zeker gewild want zo'n kast krijg je niet zomaar open mevrouw. Zo had ik het nog niet bekeken. Er volgden ineens onzinnige vragen en een keuzemenu.

Goedendag. Opgehangen. Het klopt. Mijn hart.


Uitgelichte berichten
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
No tags yet.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page