top of page

SWING IT OUT

Oude post van facebook, zoals van 1 juni vorig jaar. Een jaar vol onverwachte en onvermoedde ontmoetingen trouwens. Daar is deze hieronder er één van:

" Struinen langs de rivier. Ik vind takken, stenen, een krabbetje, rundervlaaien... en een naakte man die zit te zonnen. Een andere wandelaar roept me iets na als ik de uiterwaard weer inloop, ik draai me om en zeg dat ik hem niet verstond. Of het langs het andere strand drukker is? Ik zeg van niet, alleen een wandelaar met hond. Ik vraag waarom hij dat wil weten, waarop hij vraagt of er swingers zijn, of dat ik er 1 ben. Swingers? Wat zijn dat? "Kijk maar op google", zegt hij en loopt verder. Al verder struinend bedenk ik dat ik misschien wel langs een homo ontmoetingsplek loop. Bij de baai rust ik uit en bekijk mijn vondsten. Even later komt de man weer aangelopen, groet me en loopt door. Nieuwsgierig als ik ben roep ik 'm terug en vraag wat dat nou is, een swinger. Hij komt naast me zitten, stelt zich voor. Swingers zijn stellen die aan partnerruil doen. Kennelijk ook in de buitenlucht. Hij komt hoorbaar niet uit de buurt, zegt dat deze plek erom bekend staat. 'Het is nog te fris, later in de week zal het vast drukker zijn.' Hij kijkt een beetje teleurgesteld. Ik zeg dat ie bij Oortjeshekken lekkere appeltaart kan eten en dat ze goede koffie hebben. Hij bedankt me. Dan vraagt ie of ik ook zin heb in koffie. Een fractie aarzel ik, maar tegenwoordig is mijn motto 'waarom niet', dus ik zeg ja. Onderweg daarheen kletsen we wat. Hij trakteert op koffie en het gebak. Het valt een beetje stil. Ik vermoed dat ie liever swingt dan praat. Dan groet hij vriendelijk en vertrekt weer. Een verrassende & leerzame dag! "


Uitgelichte berichten
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
No tags yet.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page